czwartek, 9 czerwca 2011

Witaj w świecie fotografii - relacja

Jak wcześniej na blogu mogliście przeczytać pod koniec kwietnia miałem przyjemność prowadzić warsztaty z podstaw fotografii w ramach Pstrykaliady 2011.

Zainteresowanie chętnych było tak duże, że zamiast jednego spotkania warsztatowego, odbyły się dwa.
W warsztatach uczestniczyli zarówno Ci , którzy dopiero zaczynali poznawać magiczny świat fotografii jak i Ci, którzy w temacie już trochę siedzą i chcieli sobie uporządkować informacje związane z podstawami.

Jednym z miłych akcentów, który mnie osobiście urzekł był fakt że niektórzy pojawili się z aparatami analogowymi :)

Uczestnicy pierwszego dnia poznawali podstawy obsługi aparatu, trybów fotografowania oraz podstawy kompozycji natomiast drugiego dnia robili to co wszystkie tygryski lubią najbardziej czyli ćwiczyli nowo nabytą wiedzę w praktyce :) Po powrocie z pleneru uczestnicy mieli okazje na przedyskutowanie swoich zdjęć i wymianę spostrzeżeń z nimi związanych.

Oba spotkania były bardzo owocne oraz odbywały się w niezwykle przyjemnej i koleżeńskiej atmosferze o czym świadczyć mogą przytoczone poniżej opinie na temat warsztatów jakie otrzymałem od uczestników :)

Niżej znajdziecie także link do galerii ze zdjęciami uczestników warsztatów oraz fotorelacji z obu spotkań :)


Opinie:


Szczerze mówiąc spodziewałam się nudnej teorii i tendencyjnych zdjęć w plenerze... Jednak było zupełnie inaczej! Teoria przedstawiona w bardzo, ale to bardzo przystępny sposób, a praktyka no cóż - dobrych pięć godzin (albo i więcej) latania z aparatem po mieście i chwytania tego co ulotne :) Dzięki warsztatom odkryłam że nie tylko robienie zdjęć makro może sprawiać frajdę i że kompakty wcale nie powinny mieć kompleksów:) Bo najlepszym aparatem jest ten który mamy pod ręką! Bardzo gorąco polecam warsztaty prowadzone przez Sebastiana, gdyż jest to człowiek z pasją o ogromnej wiedzy technicznej i praktycznej.
~Patrycja

Warsztaty były doskonałym doświadczeniem. Naprawdę warto było na nie przyjść. Nauczyłem się na nich podstawowej wiedzy jaką powinien posiadać początkujący fotograf: czyli jak posługiwać się migawką, przesłoną oraz jak regulować ISO. Również dowiedziałem się jak wykonywać zdjęcie aby było przyjazne dla oka ;).Do tego zajęcia były prowadzone w bardzo przyjemnej atmosferze.
Mam nadzieję że więcej będzie organizowanych takich warsztatów ;)
~Maciej

Sebastian, dzięki za możliwość uczestnictwa w prowadzonych przez Ciebie warsztatach. 
Dla mnie były okazją do powtórzenia i sprawdzenia mojej wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z  fotografią. Najbardziej cenny był dla mnie dzień drugi warsztatów kiedy miałem okazję spróbować wykorzystać wiedzę, którą posiadam. Wspólne wyjście na kilkugodzinny plener motywuje do szukania własnej formy wyrazu w fotografii. Daje możliwość próbowania dostrzegania w rzeczach wydawałoby się błahych, nowych interesujących elementów.
W pierwszym odruchu nie byłem zadowolony ze zdjęć plenerowych. Jednak wspólne spotkanie i omawianie wykonanych zdjęć pomogło mi spojrzeć na nie oczami innych. Nie oceniać ich zbyt krytycznie a zamiast tego szukać w nich pozytywów. Ponadto mogłem się przekonać, że niekiedy zdjęcie wydające się banalne, przypadkowe i niepoprawnie wykonane przy odrobinie wysiłku i wyobraźni jest możliwe wydobycie z niego czegoś interesującego.

Polecam tego typu warsztaty fotoamatorom. Zarówno tym, którzy posiadają tylko wiedzę podstawowa z zakresu fotografii jak i tym, którzy są zainteresowani kreatywną oceną swoich prac, wymianą doświadczeń i opinii.
~Michał

Witam :) Miałam przyjemność wziąć udział w warsztatach i szczerze powiem było to dla mnie bardzo ciekawe doświadczenie... ;) Dziękuję za wiele cennych uwag i informacji, które na pewno przydadzą mi się w dalszej przygodzie dotyczącej fotografii, od teraz inaczej zaczynam patrzeć na swoje zdjęcia i w końcu wiem, co jest w nich nie tak :) P.S. Mam nadzieję, że będziesz dalej prowadził takie warsztaty i zarazisz nie jedną osobę do patrzenia świata przez oczko obiektywu ;] Powodzenia :)
~Judyta


Zdjęcia (kliknąć w zdjęcie lub podpis i zostaniecie przeniesieni do galerii ;) ):

 


 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz