sobota, 2 czerwca 2012

Tańce regionalne

Dzisiaj będzie o czymś więcej niż o zdjęciach ;)

Niedawno miałem okazję być na występie pt. "Feel The Folk" Zespołu Pieśni i Tańca SGH, który odbył się w parku Sowińskiego.

Jako, że nigdy nie miałem doczynienia z tańcami ludowymi byłem ciekaw jak wyglądać będzie taki występ.
Moje odczucia po i w trakcie występu były bardzo pozytywne. A na koniec zrobiłem wielkie "łał !".

To co tancerze i tancerki przedstawiły na scenie i ogrom pracy włożony w przygotowanie tego typu występu były naprawdę godne podziwu. Piękne, pełne szczegółów stroje oraz ilość zaprezentowanych tańców robiła wrażenie. Podczas występu pojawiły się nie jeden czy dwa różne tańce a cała ich masa.

Program tego występu w skrócie to (regiony oraz tańce):
  -Polonez
  -Lublin
  -Kurpie Zielone
  -Beskid
  -Furmani
  -Oberek
  -Śląsk
  -Spisz
  -Rzeszów
  -Krakowiak
  -Kujawiak


Jeśli tylko będziecie mieli kiedyś okazję wybrać się na jakiś występ zespołów tańca ludowego np akademickich takich jak Promni, ZPiT PW czy ZPiT SGH nie wahajcie się i idźcie.
Naprawdę warto wybrać się i poznać to co oferuje nam nasza polska kultura której dziedzicami jesteśmy.
Uważam że każdy czy go to interesuje czy nie powinien obejrzeć przynajmniej jedne taki występ aby poznać cześć swego dziedzictwa i być bardziej świadomym kulturowo. A przy okazji spuszczając z górnolotnego tonu to całkiem niezła zabawa :)



Lublin:

Kurpie Zielone:


Beskid:

Furmani:


Występ Mieszany:

Oberek:

Śląsk:


Spisz:






Występ Mieszany:
 

Rzeszów:


Krakowiak:
 




Kujawiak:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz